Dziś na recenzję zaprasza Was Ruda Ewka, a wiadomo, że jak ona się pojawia to robi się na Poligonie smacznie… więc oddaję Jej głos:

Jakiś czas temu wymyśliłam sobie, że jeden posiłek w ciągu dnia zastąpię sokiem lub koktajlem. No bo to i zdrowo i smacznie… I sokowe detoxy są takie modne 😉 Od czego zacząć takie przedsięwzięcie? Od teorii najlepiej. W internecie znajdzie się dużo informacji na ten temat, jednak ja, jako typowy książkoholik postanowiłam poszukać książki. Tych również trochę znalazłam. Tylko jak zdecydować się na jedną? I tym razem z pomocą przyszło mi niezastąpione Legimi.

Bo tam nie muszę decydować się na zakup jednej publikacji na ten temat! Przypadła mi do gustu książka Agaty Ziemnickiej „Soki i koktajle w minutę”. Książka podzielona jest na części poświęcone:

  • urodzie,
  • zdrowiu,
  • detoksykacji organizmu,
  • odchudzaniu
  • dodaniu energii.

Jak każda chyba kobieta nie widziałam od czego zacząć 😉 postanowiłam po prostu poczytać i próbować.

Moje serce skradł przepis na „Tango z mango” – już sama nazwa poprawia humor! Burak, marchewka, pietruszka (dobra, szczerze – z tej zrezygnowałam bo nie cierpię…), ogórek, mango i imbir. No poezja! I kolor energetyzujący i smak wspaniały! Sok prawie idealny – no bo ta pietruszka… 😉

Każdy przepis poza składnikami i sposobem wykonania zawiera opis działania. Zatem dokładnie wiemy, co i po co pijemy! Stąd wiem, że dzięki buraczkowi mamy więcej energii – bo rozszerza naczynia krwionośne i dzięki temu do każdej naszej komórki dociera więcej tlenu i składników odżywczych! A ja myślałam, że on tylko żelazo ma…

Książka zawiera też rozdział, który może być bliski naszej Kaśce 😉 „Zdrowa mama” – zawiera przepisy, które mogą przydać się młodym mamom i kobietom w ciąży.

Ja pokochałam przepis na Jaglany koktajl – jestem fanką kaszy jaglanej, więc musiałam o nim wspomnieć! Trzy łyżki ugotowanej kaszy, siemię lniane, płatki migdałowe, trochę imbiru, szczypta cynamonu, mango (uwielbiam!) i szklanka napoju kokosowego. Wszystko zblendowane daje nam pyszny, zdrowy i sycący koktajl. Jakie ma plusy? Migdały i siemię to źródło kwasów tłuszczowych dobrze wpływające na mózg i wzrok, a imbir pomaga zwalczyć mdłości. A kasza jaglana… Chyba nie muszę mówić…

W książce znajdziecie dużo różnych przepisów – bardziej warzywnych, bardziej słodko-owocowych, różnych. Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie!