Nigdy nie zgłębiałam tego, jak działają agencje badawcze, ale jakiś czas temu przez jedną z nich do takich badań zostałam zaproszona. To niezwykle ciekawe, jak one działają, jak przeprowadzają badania i zbierają dane. Poznanie tego procesu „od środka” sprawia, że mam do niego większe zaufanie. Mogłoby się wydawać, że takie agencje nie kierują swoich ofert do małych firm, ja jednak myślę, że to właśnie one powinny się nimi zainteresować, bo tylko poznanie rynku pozwoli nam uniknąć sporych strat – nie tylko finansowych, ale także czasowych.
Kiedyś, wcale nie tak dawno, miałam pomysł na pewien projekt. Niestety ja byłam ciągle świeżym przedsiębiorcą, a to wiązało się ze sporym nakładem finansowym. Z jednej strony byłam w stanie sobie na to pozwolić – z drugiej gdyby się nie udało mogłabym wpaść w tarapaty finansowe. Po konsultacjach z innymi świeżymi przedsiębiorcami uznaliśmy, że agencja badawcza może rozwiązać mój problem. Ostatecznie nie zdecydowałam się na taką opcję i po prostu porzuciłam ten pomysł. Być może tylko chwilowo, bo czas pandemii i wojny nie sprzyja dużym inwestycjom. Może więc za jakiś czas do tego wrócę i wtedy, kto wie, pewnie takie wsparcie agencji się przyda.
Niewątpliwie są to usługi – zarówno sprawdzenie czy działania są skuteczne, ale także zbadanie rynku dla potencjalnej usługi, jaką chcesz wprowadzić.