Pozycjonowanie to niewątpliwie trudny temat, choć dotyczy przecież każdego, przedsiębiorcy, twórcy internetowego, czy blogera. Nie ma znaczenia, czy jesteś w sieci malutki i nowy, czy od lat działasz z powodzeniem. Każdy z nas musi zadbać o tę stronę swojej działalności. Niektórzy spędzają godziny na nauce jak to ogarnąć, biorą udział w kursach, szkoleniach, albo po omacku próbują wprowadzać ulepszenia.
Pozycjonowanie stron, czyli co?
Pozycjonowanie stron to nic innego, jak dbanie o to, by nasza strona pojawiała się jak najwyżej w wyszukiwarce. Dzięki temu zwiększamy szansę na to, że potencjalny klient czy czytelnik wybierze właśnie naszą stronę. Ciężko byłoby by szukał nas na dwunastej stronie wyników w wyszukiwarce. Najczęściej nie zaglądamy nawet na drugą stronę, bo do pozycji dziesiątej dociera już tylko około 10% osób. Musimy znaleźć się naprawdę wysoko byśmy to my zostali wybrani! Oczywiście powinien obronić się tekst czy nasza oferta, ale jak to zrobić by ktokolwiek do niej w ogóle dotarł?
Oczywiście najwyżej w wyszukiwarce znajdą się reklamy, ale przecież kiedy jesteśmy blogerami i nie zarabiamy na blogu wiele, albo (jeszcze!) nie zarabiamy w ogóle to nie będziemy kupować reklam. Szczególnie, że reklama dotyczy tylko jednego hasła. Dla nas, malutkich, najważniejsze są działania, które sprawią, że bez wkładu finansowego znajdziemy się na pierwszej stronie wyszukań, czyli w pierwszej dziesiątce.
SEO
Pozycjonowanie jest nierozłączne z działaniami SEO, czyli optymalizacja pod wyszukiwarki internetowe. Już podczas pisania tekstu należy naszpikować go słowami kluczowymi, dodać odpowiednie nagłówki (ciągle nie umiem się tego nauczyć!), ale przede wszystkim poruszanie interesujących tematów. Ważne jest również pozyskiwanie linków z innych stron, mile widziane więc są wpisy gościnne, współpraca z innymi stronami.
Pozycjonowanie stron przez profesjonalistów
Sporo roboty, co? Szczególnie na początku może to być przytłaczające… Jeśli uważasz, że nie jesteś w stanie zająć się tym osobiście, bo nauczenie się tego zajmie Ci zbyt wiele czasu to jest inne wyjście. Co prawda agencje, które się tym zajmują trzeba opłacić, ale jest to chyba lepsza inwestycja niż reklamowanie pojedynczych haseł w Google. No i to w końcu profesjonaliści, którzy wykonują działania kompleksowo, czyli zajmują się wszystkim tym, co ważne. A Ty poświęcasz swój czas na ważniejsze działania niż „babranie” się w działaniach od strony technicznej…