Jeśli jeszcze nie wiesz, w styczniu miał premierę mój e-book „Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować książkę”. Opisuje on krok po kroku działania promocyjne książek. Ty, jako autor/ka (albo przyszły/a autor/ka) możesz – a czasami musisz – wziąć sprawy w swoje ręce! Książka jest przeznaczona nie tylko do książek z fabułą, ale również poradników. W sklepie dostępne są dwie wersje: dla autorów e-booków oraz autorów książek papierowych.
Chciałabym dziś w kilku słowach opowiedzieć, co znajdziecie w środku.
Przede wszystkim są dwie wersje e-booka, ta dotycząca książek papierowych jest uzupełniona o kilka rozdziałów, które nie dotyczą e-booków. Wynika to jedynie z tego, że autorzy e-booków nie umieszczają swoich publikacji w bibliotekach, więc nie organizują także w nich spotkań autorskich, odpada kilka „zabaw” dla czytelników, jak Book Toury.
Poniżej prezentuję Wam spis treści. Starałam się, by rozdziały były krótkie, ale treściwe, tak by można było przeczytać dwie strony (nawet w biegu) i od razu wprowadzić je w życie. Jak widać, część z działań przeznaczonych jest na czas sporo przed premierą. To znaczy, że nawet jeśli piszesz swoją pierwszą książkę, albo tworzysz e-booka to jest to dobry moment by zacząć planować kolejne działania. Ale nie martw się! Jeśli premiera tuż tuż, albo nawet już masz gotowy produkt w sprzedaży to spokojnie możesz te kroki podjąć teraz. Być może kilka z nich po premierze nie ma sensu – jak np. szukanie betaczytelników, ale wiele z nich można spokojnie wprowadzić w życie.
W pierwszej części e-booka znajdziesz też wypowiedzi czterech ekspertek:
– Klaudii Łapy
– Natalii Stojanowskiej
– Izabeli Kaźmierczak-Kamiennik
– Weroniki Modzelewskiej
Ucz się na cudzych błędach, czyli wywiady
Naturalnie nie tylko o błędach rozmawiamy. Sześć autorek książek i e-booków zgodziło się opowiedzieć o swoich promocyjnych doświadczeniach. Zebrałam autorki książek dla dzieci, beletrystyki oraz poradników. Niektóre z nich wybrały drogę z wydawcą, więc mają porównanie w działaniach promocyjnych z ich wsparciem oraz samodzielnych. Oczywiście są to zarówno e-booki, jak i książki papierowe. Myślę, że ich wrażenia, doświadczenia, rady oraz wspomnienie potknięć okaże się dla Ciebie niezwykle interesujące.
Udało mi się porozmawiać z kilkoma autorkami:
- Beata Singh
- Klaudyna Maciąg
- Zuzanna Wiśniowska
- Katarzyna Mróz-Jaskuła
- Justyna Chrobak
- Katarzyna Nowakowska/ K.N.Haner
A jeśli masz ochotę – zapraszam do sklepu. Znajdziesz tam dwie wersje e-booka „Promocja? Tak, poproszę! Jak samodzielnie wypromować książkę” oraz checklisty. Te 6 stron pomoże Ci przejść przez cały proces promocji – dla tych, których motywuje możliwość odhaczania kolejnych zadań!